גזירת ציפורניים לכלב מחיר ולמה זה נחוץ בכלל?

כולנו מסכימים על כך! הם מקסימים וחמודים בטירוף אבל חובה עלינו, כבעלים שלהם, לדאוג להם באמת.

הידעתם? גזירת ציפורניים לכלבים היא חלק בלתי נפרד מהטיפול השוטף בהם וחיונית לשמירה על בריאותם ורווחתם. ציפורניים ארוכות מדי עלולות לגרום לבעיות רבות ולכן נמליץ על תחזוקה שוטפת של ציפורני חיית המחמד שלכם.

 

מהן הבעיות הטמונות בציפורניים ארוכות אצל כלבים?

קושי בהליכה: ציפורניים ארוכות עלולות להתעקם, להיכנס לכריות כפות הרגליים ולגרום לכאב רב. 

פציעות: כלב עלול לפצוע את עצמו כאשר ציפורניו ארוכות יתר על המידה, הן תוך כדי משחק והן תוך כדי הליכה.

התנהגות בעייתית: ציפורניים ארוכות עלולות לגרום לכלב לגרד רהיטים או לנשוך את עצמו.

בעיות בריאותיות: ציפורניים ארוכות מדי עלולות להוביל לזיהומים ואף לבעיות במפרקים.

 

איך ציפורניים ארוכות עלולות להוביל לזיהומים ולבעיות במפרקים?

לחץ על כפות הרגליים:

ציפורניים ארוכות מדי גורמות ללחץ מוגבר על כפות רגלי הכלב בעת הליכה, לחץ זה עלול לגרום לכאב, אי נוחות ואף לפגיעות במפרקים. בנוסף, לחץ מוגבר על כפות הרגליים עלול להוביל לשינויים בתנוחת ההליכה של הכלב, מה שעלול להוביל לבעיות במפרקים אחרים לאורך זמן.

פציעות:

ציפורניים ארוכות מדי עלולות להיתקע ברהיטים, שטיחים או חפצים אחרים, מה שעלול לגרום לפציעות אשר עלולות להיות כואבות וכוללות גם דימומים אשר יכול ליצור זיהומים מסוכנים. 

בנוסף, טבעו של הכלב הוא לנסות לגרד או ללקק את הציפורניים הארוכות, מה שיכול להוביל לפציעות נוספות.

זיהומים:

ציפורניים ארוכות מדי נוטות ללכוד לכלוך, חיידקים ופטריות. לכלוך זה עלול לחדור מתחת לציפורן ולגרום לזיהומים. זיהומים מסוג זה עלולים להיות כואבים, קשים לטיפול ואף להוביל לאובדן ציפורניים.

בעיות במפרקים:

ציפורניים ארוכות מדי גורמות ללחץ מוגבר על המפרקים בכפות רגלי הכלב. מדובר בלחץ גדול אשר עלול להוביל לדלקת פרקים, שחיקה ופגיעה במפרקים, מדובר בסיטואציות אשר עלולות להקשות על הכלב לנוע ובמקרים קשים אפילו לגרום לנכות.

 

מי יכול לגזור ציפורניים לכלב?

תוכלו לגזור ציפורניים לכלב בבית או אצל וטרינר או תורם מקצועי.

 

גזירת ציפורניים בבית:

ציוד: תצטרכו קוצץ ציפורניים מיוחד לכלבים, ג'ל לעצירת דימום (במקרה של גזירה קצרה מדי), פינוקים וחטיפים.

תהליך: אחזו בחוזקה בכף רגלו של הכלב ולחצו בעדינות על האצבע כדי לחשוף את הציפורן לכל אורכה. כאשר הציפורן גלויה לכם במלאו, גזרו את הקצה שלה בזווית ישרה, תוך הימנעות מגזירת העור. 

 

*הערה: אם אינכם בטוחים כיצד לגזור את ציפורני הכלב שלכם, 

מומלץ לפנות לווטרינר או תורם מקצועי.

 

כולנו מסכימים על כך! הם מקסימים וחמודים בטירוף אבל חובה עלינו, כבעלים שלהם, לדאוג להם באמת.הידעתם? גזירת ציפורניים לכלבים היא חלק בלתי נפרד מהטיפול השוטף בהם וחיונית לשמירה על בריאותם ורווחתם. ציפורניים ארוכות מדי עלולות לגרום לבעיות רבות ולכן נמליץ על תחזוקה שוטפת של ציפורני חיית המחמד שלכם.

 

גזירת ציפורניים אצל וטרינר או תורם מקצועי – יתרון מול חסרון

וטרינר או גורם מקצועי ידע לגזור את ציפורני הכלב בצורה נכונה ובטוחה, תוך הימנעות מפגיעה בחלק החי של הציפורן. יחד עם זאת, גזירת ציפורניים אצל וטרינר או גורם מקצועי עשויה להיות יקרה יותר מגזירת ציפורניים בבית.

 

כל כמה זמן צריך לגזור את ציפורני הכלב?

תדירות גזירת הציפורניים תלויה בקצב גדילת הציפורניים של כלבכם. בדרך כלל, מומלץ לגזור את ציפורני הכלב אחת לחודש עד חודש וחצי.

עם זאת, חשוב לבדוק את ציפורני הכלב באופן קבוע ולגזור אותן כאשר הן ארוכות מדי. ניתן לדעת שהציפורניים ארוכות מדי כאשר הן נוגעות ברצפה בזמן שהכלב עומד.

 

האם גזירת ציפורניים כואבת לכלב?

גזירת ציפורניים לא אמורה לכאוב לכלב, כל עוד היא נעשית בצורה נכונה. עם זאת, ייתכן שחלק מהכלבים ירגישו אי נוחות או ינסו להשתחרר במהלך התהליך.

 

כמה עולה גזירת ציפורניים לכלב?

עלות גזירת ציפורניים אצל וטרינר או תורם מקצועי משתנה בהתאם למיקום ולניסיון של איש המקצוע. בדרך כלל, המחיר נע בין 50 ל-100 שקל.

 

טיפים נוספים לגזירת ציפורניים לכלב:

ככל שתתחילו לגזור את ציפורני הכלב בגיל צעיר יותר ומוקדם ככל הניתן, כך הכלב יתרגל לתהליך בקלות רבה יותר ואולי אף ילמד לאהוב אותו.

השתמשו במספריים מיוחדות לכלבים, זאת מכיוון שמספריים אלו חדות ועמידות יותר מאשר מספריים רגילות של בני אדם, הן מותאמות בצורה מושלמת לצורת ציפורני הכלב. ממש כמו כפפה ליד.

בחרו זמן מתאים, עדיף לגזור את ציפורני הכלב כאשר הוא רגוע ושליו.

במידה והכלב לא רגוע, עדיף שתכינו אותו לתהליך ותכניסו אותו לאווירה. איך? תוכלו ללטף אותו, לדבר אליו בקול מרגיע ולפרגן לו בחטיפים שיעזרו לו להירגע ולהיכנס למוד.

אם הכלב מתחיל להיות לחוץ או חסר שקט, עשו הפסקה קצרה וחזרו לגזירה מאוחר יותר.

שבחו את הכלב ותנו לו חטיפים לאחר כל גזירה מוצלחת, אנחנו ממש בעד תגמולים חיוביים. כשמגיע, מגיע.

התאזרו בסבלנות וזכרו שגזירת ציפורניים לכלב יכולה לקחת זמן, במיוחד בהתחלה. לכן, היו סבלניים ותמשיכו לתרגל עד שהכלב יתרגל לתהליך.

 

Share This Post

מאמרים נוספים

מאמרים

מדריך לאוכל מומלץ לכלבים קטנים

במאמר זה, נציג בפניכם את כל מה שצריך לדעת על בחירת מזון איכותי לכלבים קטנים, ונעזור לכם להבטיח לחברכם על ארבע חיים בריאים ומלאי אנרגיה.

כלבים וחתולים, כמו כל חיות המחמד, עלולים לסבול ממגוון מזיקים שיכולים לגרום להם אי נוחות, זיהומים ואף מחלות. מזיקים אלה, ברוב המקרים יטרידו את מנוחתה של חיית המחמד שלכם במשך 24 שעות ביממה. כידוע, הפרעושים והקרציות המוגדרים טפילים שכמעט כולנו מכירים (יסכימו איתנו בעלי כלבים וחתולים), חיים למעשה ממציצת דמן של חיות המחמד המתוקות שלנו, בטח במזג האוויר הלוהט של הקיץ הישראלי. הידעתם? מעבר לתחושה המציקה, המזיקים יכולים גם להעביר מחלות לא נעימות ולהשפיע משמעותית על איכות חייה של חיית המחמד שלכם. מוצרי הדברה ייעודים יאפשרו לכם להרחיק את המזיקים מחיית המחמד שלכם ולהעניק לה חיים רגועים ושקטים!
Uncategorized

סניור הדברה – כל סוגי ההדברה לחיות!

כלבים וחתולים, כמו כל חיות המחמד, עלולים לסבול ממגוון מזיקים שיכולים לגרום להם אי נוחות, זיהומים ואף מחלות. מזיקים אלה, ברוב המקרים יטרידו את מנוחתה

\

מבצעי יולי כבר כאן!

מגוון מבצעים על ציוד ומזון לבעלי חיים

דילוג לתוכן