אילו מאכלים אינם מתאימים לכלבים בוגרים?

אילו מאכלים אינם מתאימים לכלבים בוגרים

כל מי שמגדל חיות מחמד יודע שעליו להיות אחראי מאוד בכל מה שקשור לתזונה שלהם. אם מדובר בכלב בוגר, הרי שישנה חשיבות רבה בהתאמה נכונה של המאכלים היות והכלב להוט תמיד לנסות ולטעום מאכלים שונים שאתם מכינים לעצמכם בבית ובמקרים רבים אלו עשויים להזיק לו ממש.

ברגע שיש לכם את ההבנה מאילו מאכלים יש להימנע תוכלו למנוע בעיות בריאות פוטנציאליות ולשמור על איכות חייו של הכלב שיהיה בריא ומאושר.

ההמלצה?! רק מזון איכותי ומתאים

חשוב לציין כי הדבר הכי טוב עבור כלבכם הוא לא לתת כלל מזון מהשולחן אל אף הרצון "לפנק" אותו גם. במקום זאת, קנו לו כמה פחיות שימורים לכלבים באיכות טובה (בשבילו זה פינוק) או איזה ממתק המיועד לכלבים. כך תשמרו על בריאותו בצורה הכי טובה.

לא מצליחים להתאפק ולפעמים ככה בכל זאת נותנים לו משהו, אז לפחות הקפידו על מאכלים כמו חלקי עוף שונים (כמה שפחות מטובל יותר טוב) או בשר, אך הימנעו מלתת לו דברים שבטח לא יועילו לו.

 

 

אילו מאכלים ממש כדאי להימנע

שוקולד וקפאין

אחד המזונות המזיקים ואפילו הרעילים ביותר לכלבים הוא שוקולד. שוקולד מכיל תיאוברומין וקפאין, המזיקים למערכת העיכול של הכלבים ועלולים להוביל לתסמינים כמו הקאות, שלשולים, נשימה מהירה, קצב לב מוגבר ואפילו מוות. על כן חובה להרחיק את כל צורות השוקולד, כולל אבקת קקאו ושוקולד מריר, מכלבים בוגרים.

 

ענבים 

ענבים וגם צימוקים הם עוד מזון נפוץ שאסור להאכיל בהם כלבים בוגרים. פירות אלו עלולים לגרום לנזק חמור בכליות ואף לאי ספיקת כליות. תסמינים של הרעלה בעקבות צריכת ענבים או צימוקים כוללים הקאות, עייפות וירידה בייצור שתן. אפילו כמויות קטנות של ענבים או צימוקים עלולות להיות מסוכנות, ולכן עדיף להימנע מהם לחלוטין.

 

בצל ושום

בצל ושום, בין אם נא, מבושל או אבקה, מזיקים לכלבים בוגרים. מרכיבים אלו מכילים תרכובות שעלולות לפגוע בתאי הדם האדומים של כלבים ולהוביל לאנמיה. תסמינים של הרעלות מבצל או שום אצל כלבים עשויים לכלול חולשה, הקאות, שלשולים וקשיי נשימה. על כן חשוב להיות זהירים בעת בישול ארוחות לכלב ולהימנע משימוש בכלים המכילים בצל או שום.

 

קסיליטול

קסיליטול הוא תחליף סוכר שנמצא בדרך כלל בממתקים ללא סוכר. ממתיק זה רעיל מאוד לכלבים ויכול לגרום לשחרור מהיר של אינסולין, מה שמוביל לרמות נמוכות של סוכר בדם ואי ספיקת כבד אפשרית. אפילו כמויות קטנות של קסיליטול עלולות להיות מסכנות חיים לכלבים בוגרים, ולכן חשוב לבדוק את המרכיבים של כל מוצר לפני שמגישים אותו לכלב.

 

אלכוהול

אלכוהול, כולל בירה, יין ושאר משקאות המכילים אלכוהול, מסוכנים ביותר עבור כלבים בוגרים. כלבים רגישים לאלכוהול הרבה יותר מבני אדם, ואפילו כמויות קטנות עלולות לגרום להרעלת אלכוהול. תסמינים של בליעת אלכוהול בכלבים כוללים הקאות, קשיי נשימה, בעיות קואורדינציה, ובמקרים חמורים, תרדמת או מוות. חובה להרחיק את כל המשקאות האלכוהוליים מהישג ידם של כלבים בכל עת.

לסיכום, כדי להבטיח את בריאותו ורווחתו של הכלב חובה להקפיד על התאמה מדויקת ונכונה של המזונות אותם תגישו לו. כך תוכלו לסייע במניעת בעיות בריאותיות חמורות ולהבטיח שהכלב ייהנה מחיים ארוכים ובריאים. התייעצו תמיד עם וטרינר בקליק אם אתם חושדים שכלבכם בלע חומר מזיק, וזכרו שתזונה נכונה המותאמת לצרכיו התזונתיים של הכלב שלכם היא המפתח לבריאותו ולאושרו הכללי.

 

Share This Post

מאמרים נוספים

מאמרים

מדריך לאוכל מומלץ לכלבים קטנים

במאמר זה, נציג בפניכם את כל מה שצריך לדעת על בחירת מזון איכותי לכלבים קטנים, ונעזור לכם להבטיח לחברכם על ארבע חיים בריאים ומלאי אנרגיה.

כלבים וחתולים, כמו כל חיות המחמד, עלולים לסבול ממגוון מזיקים שיכולים לגרום להם אי נוחות, זיהומים ואף מחלות. מזיקים אלה, ברוב המקרים יטרידו את מנוחתה של חיית המחמד שלכם במשך 24 שעות ביממה. כידוע, הפרעושים והקרציות המוגדרים טפילים שכמעט כולנו מכירים (יסכימו איתנו בעלי כלבים וחתולים), חיים למעשה ממציצת דמן של חיות המחמד המתוקות שלנו, בטח במזג האוויר הלוהט של הקיץ הישראלי. הידעתם? מעבר לתחושה המציקה, המזיקים יכולים גם להעביר מחלות לא נעימות ולהשפיע משמעותית על איכות חייה של חיית המחמד שלכם. מוצרי הדברה ייעודים יאפשרו לכם להרחיק את המזיקים מחיית המחמד שלכם ולהעניק לה חיים רגועים ושקטים!
Uncategorized

סניור הדברה – כל סוגי ההדברה לחיות!

כלבים וחתולים, כמו כל חיות המחמד, עלולים לסבול ממגוון מזיקים שיכולים לגרום להם אי נוחות, זיהומים ואף מחלות. מזיקים אלה, ברוב המקרים יטרידו את מנוחתה

\

מבצעי יולי כבר כאן!

מגוון מבצעים על ציוד ומזון לבעלי חיים

דילוג לתוכן